מה המחשבה שלנו אומרת לנו באמת?

רציתי כבר המון זמן לספר איך בגיל 35, בלי ניסיון קודם בעולם האימון, עשיתי שינוי כל כך חד במסלול החיים. כזה שהדהים את כל האנשים הכי קרובים אליי. ואם לרגע אחד אני עוצר וחושב על זה, אני חייב להודות שזו שאלה שגם אני שאלתי את עצמי לא מעט.

בקצרה, האמת היא שלא היה שם רגע של הארה או חשיבה. בטח לא ביטחון. מה שבטוח, לא היה לי מושג שזה יעבוד. היה שם בעיקר משהו אחד שבלט: הסכמה לפקפק באינטואיציה שלי.

האינטואיציה אמרה לי להישאר. לא לזעזע. לא לגעת במה שכבר עובד.
היא הזהירה אותי מכאב, מחשיפה, מהפסד, מאי־ודאות.
והיא נשמעה מאוד חכמה. מאוד הגיונית. היא נשמעה בטוחה כל כך.

תמונה: אילוסטרציה

אבל אז הבנתי משהו שלא תמיד נעים להודות בו:
אינטואיציות ואמונות נשענות כמעט תמיד על העבר. על חוויות שעברנו. על אנשים שפגשנו. על פחדים שנוצרו אי־שם. על סיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו כדי להרגיש בטוחים. כדי לא לאבד שליטה. רעיונות שפעם האמנו בהם כל כך, ואנחנו עדיין רוצים להיאחז בהם.

ואין בזה שום דבר רע. אני באמת לא שופט את אלו שעוצרים בדרך לשינוי, אורזים את כל החפצים, מפסיקים באמצע ההכנות וחוזרים לאחור. רק שיש לזה מחיר.

כשאנחנו מקבלים החלטות רק מתוך תחושת בטן, אנחנו לרוב בוחרים במה שמוכר.
ומה שמוכר – משאיר אותנו באותו מקום. בלי צמיחה אמיתית. בלי חוויה חדשה.

רק בדיעבד אנחנו נוטים לומר לעצמנו שהיינו צריכים אולי בכל זאת לנסות. אנחנו אומרים לעצמנו: “כן. עכשיו אני מבין”.

נקודות מרכזיות:

אני אחד שמאמין שתמיד נכון לתת למחשבות שלנו מקום. לתת להן להישמע. לתת להן מקום. אך עם זאת, ברגע שהרשיתי לעצמי לפקפק במחשבות שלי, בסיפור שסיפרתי לעצמי, משהו נפתח.

הבנתי שאני לא חייב לדעת איך הכול ייגמר כדי להתחיל. שאני לא חייב להיות מוכן כדי לעשות צעד.
ושאי־ודאות היא לא סימן לעצור – היא סימן שאני מתקדם לאנשהו.

בחרתי לעשות דברים אחרת. לא כי הייתי אמיץ במיוחד.
אלא כי נמאס לי להישאר במקום שנוח לי אבל לא מרגש אותי.

והאם היה קשה? ברור. האם היו רגעים של פחד, ספק, עייפות ורצון לחזור אחורה? המון. כל דקה.

אבל קרה גם משהו אחר: בניית חוויות חדשות. למידה אמיתית. היכרות עם עצמי מזווית שלא הכרתי.

ונחש מה? בסוף, איכשהו, זה הסתדר.

לא בצורה מושלמת. לא בלי טעויות. אבל בצורה כנה, מדויקת, מחוברת.
במידה ואתם עומדים בפני צומת וצצות לכם מחשבות על כך ששווה להיאחז במה שכבר יש ולא לשנות, אני ממליץ לכם לשאול את עצמכם את הדבר הבא:

האם המחשבה הזו באמת משרתת את מי שאתה רוצה להיות עכשיו,
או רק שומרת על מי שהיית פעם?

תפריט נגישות